Ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ikona telefonu +48 881 505 900

Czystość w biurze a wydajność pracy - czy to się ze sobą łączy?

czyste biuro

Zdrowie przede wszystkim

Regularne sprzątanie biura należy rozpatrywać przede wszystkim pod względem  zdrowia pracowników. Na biurowych wykładzinach zbiera się nie tylko brud przyniesiony na podeszwach butów z ulicy, ale również drobinki jedzenia, włosy czy martwy naskórek. Te ostatnie są wspaniałą pożywką dla roztoczy, bakterii i pleśni, które z kolei są prawdziwą zmorą alergików i astmatyków. Jednak obecność szkodliwych organizmów w powietrzu utrudnia też oddychanie osobom zdrowym – pracownicy szybciej się męczą, nie mogą skupić na dłużej i pozostają rozdrażnieni. Bakterie i pleśnie podrażniają układ oddechowy, co prowadzi do chorób tego układu, ale i reszty organizmu. Do wydajnej pracy potrzebne jest czyste, świeże powietrze – regularne odkurzanie wykładzin i sprzątanie kurzy powinni więc być standardem w nowoczesnej firmie.

 

Porządek sprzyja skupieniu

Już dawno zostało udowodnione, że pracownicy są bardziej wydajni w czystym, ładnym otoczeniu, w którym po prostu dobrze się czują. Bałagan, brud i smugi na okach nie tylko ich dekoncentrują, ale też demotywują – pragną oni tylko jak najszybciej opuścić biuro. Stworzenie zespołowi estetycznej i schludnej przestrzeni do pracy sprawia, że pracownicy stają się bardziej lojalni wobec pracodawcy i nie muszą wstydzić się miejsca, w jakim pracują. Zlecenie sprzątania biur profesjonalnej ekipie znacząco poprawia opinię pracowników o swoim pracodawcy.

 

Organizacja pracy

W czystej przestrzeni pracuje się po prostu łatwiej. Zaplamiona wykładzina w sali konferencyjnej może być powodem, dla którego pracownicy będą unikać spotkań w biurze i marnować czas na dojazdy do klientów po mieście. Piętrzące się kartony ze starymi dokumentami do utylizacji mogą zajmować cenną powierzchnię, w której dałoby się zorganizować „akwarium” do rozmów telefonicznych, w którym osoba rozmawiająca nie dekoncentrowałaby pozostałych. Klejący się ekspres do kawy może odstraszać pracowników i sprawiać, że na przerwę będą oni wybierali się do pobliskiej kawiarni, co oczywiście zmniejszy wydajność ich pracy i skróci czas spędzony przy biurku. A takich przykładów jest dużo więcej.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.